Pettsonowo-Findusowe szaleństwo!

Jak już kiedyś wspominałam, m. in. TU, zarówno moje dziecko jak i ja z mężem kochamy Pettsona i Findusa. Poprzedni wpis o serii książkowej z tymi bohaterami przygotowałam, kiedy znaliśmy dopiero dwa tytuły. Teraz nasza biblioteczka powiększyła się o kilka kolejnych tytułów, i jesteśmy nimi coraz bardziej oczarowani (Wojtuś uwielbia  część "Findus się wyprowadza", a ja znowu polecam "Tort urodzinowy"- uśmiałam się przy tej książce jak szalona, wypróbujcie na sobie!). Kochamy tę serię za to, że jest ciepła, ciekawa, pięknie wydana. Mimo, że jej bohaterami są postacie dość nietypowe- staruszek i gadający kot- to zaprzyjaźnicie się z nimi od razu. Dziecko śledzi przygody i utożsamia się z ciekawskim i niesfornym kocurem, a do nas, dorosłych, autor puszcza oko- w postaci wielu zabaw językowych i śmiesznych dialogów wplecionych w mądry tekst. Lubię takie książki i sama dążę do tego, by pisać tak, żeby nawet dorosły miał z tego radochę.
Ilustracje są obłędne. Pełne szczegółów, dowcipnych sytuacji, niespodziewanych przedmiotów i stworków- można się na nie gapić godzinami. 
A teraz do rzeczy. Wczoraj coś mnie tknęło- wpisałam w google frazę "pettson i findus" i kliknęłam "grafika" (tak, wiem, bardzo skomplikowane ;) naprawdę nie mam pojęcia, czemu nie zrobiłam tego wcześniej) i co ukazało się moim oczom?
Gadżety, zabawki, talerzyki, ubranka, torty, GRA komputerowa, i nawet okazało się, że o Pettsonie i Findusie nakręcono film animowany, a także wybudowane zostało gospodarstwo Pettsona i Findusa, które można zwiedzić i poznać ich w prawdziwej, ludzkiej wersji!
Wiedzieliście o tym?! Czy tylko ja jestem taką gapą?
I teraz pytanie do Was: czy znacie jakieś polskie miejsca w sieci, gdzie można zaopatrzyć się w przedmioty związane ze wspomnianą serią? Znalazłam co prawda jakieś dziwne, zagraniczne strony, jednak mam do nich ograniczone zaufanie oraz zerowe doświadczenie w ich obsłudze.
Za wszelkie informacje z góry pięknie dziękuję!
A tutaj kilka linków z inspiracjami:
Bajka na Youtube (niestety po rosyjsku)

Miłej zabawy!

Komentarze

  1. Jutro obowiązkowo bajką poleci! <3 dziękuję za ten wpis, bo uwielbiamy ich!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo, bardzo się cieszę! Tylko niestety ta bajka jest po rosyjsku... =(

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego nie lubię Kici Koci?

Krecik pokazuje skąd się biorą dzieci

Nareszcie są! Moje książeczki =) Seria Do Uszka Maluszka

Ważna życiowa lekcja- "Nie pójdę z nieznajomym"