Przygody Reksia

Pewnie każdy z Was zna Reksia. Jako dziecko uwielbiałam tego psiaka i do tej pory gdzieś w piwnicy u rodziców leżą moje kasety z bajkami o nim. Moi chłopcy też polubili jego przygody- widzieli kilka bajek (raczej Wojtuś, Krzyś tylko zerkał od czasu do czasu) a z biblioteki wypożyczamy czasem duże zbiorcze książki o Reksiu. Kilka tygodni temu w kiosku z tanią prasą (taką, gdzie można znaleźć starsze numery czasopism przecenione o połowę- zawsze tam kupuję "Świerszczyka" i kupowałam "Akademię Malucha", raz znalazłam też książkę mojego autorstwa, dlatego pokochałam ten kiosk całym sercem ;) ) wypatrzyłam książeczki o Reksiu po 1,30 zł. za sztukę (lub dwie sztuki- opakowane folią). Książeczki są niewielkiego formatu- podłużne lub większe, kwadratowe- i mają cieniutkie kartki, takie "gazetkowe"- jednak ilustracje są dobrej jakości, kolorowe i utrzymane w Reksiowym klimacie, a tekst- pod względem stylistyki przypomina mi historie z tych wielkich "Ksiąg przygód", tyle że jest krótszy a opowiadanka jednowątkowe (w tych kwadratowych tekst jest wierszowany, czasem może trochę pokracznie ale da się czytać ;) ).
Mój Wojtuś bardzo polubił te książeczki- są naprawdę cieniutkie, można je ze sobą wszędzie zabrać, a jest troszkę do przeczytania i obejrzenia- co może być pomocne szczególnie na dworcach autobusowych lub kolejowych podczas wakacyjnych wypadów- takie kioski najczęściej właśnie się tam znajdują (tak jak ten mój ;) ) i ratują nam skórę. Ostatnio widziałam też na Składnicy Księgarskiej cały zestaw tych książeczek (taki misz-masz połączony z kolorowankami) w cenie ok. 5 zł. Polecam Waszej uwadze! 










Mamy też audiobook o Reksiu czytany przez Jerzego Stuhra, ale dopiero się za niego zabieramy- na razie najukochańsze audiobooki to "Bartek, Lenka i sny", "Elmer" i "Pettson i Findus". Za to płyta z muzyką, którą ostatnio wałkujemy od rana do wieczora to propozycja wydawnictwa Bliżej Przedszkola- mnie też bardzo się podoba choć moje muzyczne upodobania są zdecydowanie ostrzejsze ;)


Polecam Wam też piosenki Ani Brody- szczególnie uwielbiamy ten utwór. Posłuchajcie i powiedzcie co myślicie =)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Dlaczego nie lubię Kici Koci?

Krecik pokazuje skąd się biorą dzieci

Nareszcie są! Moje książeczki =) Seria Do Uszka Maluszka

Ważna życiowa lekcja- "Nie pójdę z nieznajomym"